file-table.png پاسخگویی به شکایات حوزه سلامت (16061016000)

 


bedge-2.pngعنوان خدمت: فعال سازی مراکز پاسخگویی سلامت

barcode.png شناسه خدمت: (۱۶۰۴۱۰۱۶۰۰۰)

                                                                               cloud-download.png برای دریافت فایل "فرم شناسه خدمت" کلیک نمایید

boxes.png نوع خدمت: خدمت به شهروندان (G2C)

browser-2.png شرح خدمت: دریافت فایل معرفی خدمت

سامانه 190(1490) به‌منظور دریافت، رسیدگی، کنترل و نظارت بر ارتباطات مردمی وزارت بهداشت، درمان درحوزه‌های مختلف سلامت (سلامت محیط – سلامت کار – امور بیمارستانی – انتقادات- پیشنهادات و ... ) طراحی گردیده است.

target.pngبه‌طور کلی: رسیدگی به شکایات مردمی سامانه 190 (رسیدگی به شکایت‌های بهداشتی مردم)

این سامانه بهداشت 190 در وزارت بهداشت قرار داشته و به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شکایات شهروندان می‌باشد کلیه شکایات مربوط به بهداشت محیط و حرفه‌ای ، غذا و دارو و .. را دریافت کرده و جهت بررسی و اقدام به مراکز بهداشت شهرستان‌ها به‌صورت تحت وب ارسال می‌گردد. بازرسین بهداشت محیط بر اساس نوع شکایت نسبت به یازرسی اقدام و شرح اقدامات انجام شده را در سامانه ثبت می‌نمایند. شاکی می‌تواند با تماس مجدد با سامانه 190 از طریق اپراتورها از نتیجه شکایت خود مطلع شود.

 envelope-back.png کد رهگیری: پس‌از تماس تلفنی با سامانه 190 و انتخاب حوزه مورد نظر جهت انتخاب شکایت، کد رهگیری ارائه می‌شود.

 user.png مسئول ارائه خدمت:

تمامی بازرسان سلامت محیط شاغل در ستاد شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت شهرها و روستاها

 lawsandrules.pngمقررات خدمت:

آیین‌نامه اجرایی قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی

 time-3.png مدت زمان انجام خدمت:

بستگی به نوع شکایت دارد: رسیدگی به شکایات آنی در 24ساعته انجام می گردد؛ رسیدگی به شکایات فوری در 48ساعت انجام می‌گردد؛ رسیدگی به شکایات عادی در 72ساعت انجام می‌گردد.

 credit-card.png هزینه های مورد نیاز جهت اخذ خدمت:

هزینه تماس توسط شاکی

 hand-pointer.pngنحوه دسترسی به خدمت: مراجعه به سایت

 archive-file.pngدرخواست خدمت: الکترونیکی (تماس تلفنی با گرفتن شماره 190)

bag-full.png ارائه خدمت: بازرسی و ارائه نتیجه به شاکی درصورت پیگیری (حضور بازرسان بهداشت محیط در مکان‌های مربوطه جهت بررسی‌های قانونی)

2.pngآدرس اینترنتی: http://zrm.1490.ir

 turnaround-arrows.png نمودار گردش کار: دریافت نمودار

1.png پرسش های متداول:

 سوال: درخصوص وضعیت بهداشتی مغازه شکایت دارم، به کجا مراجعه کنم؟

پاسخ: با سامانه 190 تماس بگیرید.

 سوال: آیا تماس با شماره تلفن 190 رایگان است؟

پاسخ: خیر، براساس مدت زمان تماس تعرفه هزینه تلفن به آن تعلق می‌گیرد.

 سوال: در چه ساعاتی از شبانه‌روز می‌توان با سامانه 190 تماس برقرار کرد؟

پاسخ: این سامانه 24 ساعته آماده پاسخگویی به شهروندان می‌باشد.

 


6.1.9.0
گروه دورانV6.1.9.0