• ساعت : ۱۱:۴۵
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۸/۰۷ 
  • کد خبر : ۱۸۸۲۳
وضعیت سلامت زنان تأثیر به سزایی بر سلامت دارد

سحر زریان، کارشناس برنامه میانسالان شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان در نشستی که به مناسبت هفته سلامت زنان در سالن فرمانداری شهرستان تاکستان مورخ 27 مهر 1401 برای بانوان شاغل در ادارات این شهرستان برگزار شد ضمن بیان اینکه وضعیت سلامت زنان تأثیر به سزایی بر سلامت فرزندان، خانواده و جامعه پیرامون آن‌ها دارد و چنانچه این موضوع نادیده گرفته شود، سلامتی خانواده و جامعه نیز دچار آسیب خواهد شد اذعان کرد: زنان حدود نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند و نه تنها مسئول سلامت خود هستند بلکه بیشترین مراقبتها را برای سلامت خانواده انجام می دهند. بنابراین وضعیت سلامت زنان تاثیر زیادی بر سلامت فرزندان، خانواده و جامعه دارد.

ایشان افزود: امروزه یکی از عوامل نگران کننده در سلامتی زنان، سرطان پستان است. در اکثر کشورهای دنیا سرطان پستان شایع ترین سرطان در زنان است. در ایران نیز این بیماری در صدر سرطانهای خانم ها قرار دارد و در حال افزایش است. و برای پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان باید علائم هشدار دهنده آن را بشناسیم.

 

علم ارگونومی به منظور پیشگیری از بیماری های اسکلتی و عضلانی

مریم رحمانی، کارشناس بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت شهرستان تاکستان هم در این نشست ضمن تعریف ارگونومی در محل کار و زندگی افزود:علم ارگونومی به منظور پیشگیری از بیماری های اسکلتی و عضلانی محیط کار به کار گرفته می شود.

این کارشناس با عنوان کردن این نکته که اولین قدم در اجرای ارگونومی اداری ، تجزیه و تحلیل محیط کاری است که قصد بهبود آن را دارید، افزود: علم ارکونومی ظرفیت ها و توانمندی های انسان را بررسی مکند و در ایستگاه های کار و تجهیزات اعمال می کند که سبب بالا رفتن ایمنی و بهبود بهره وری می شود همچنین در بیشتر موارد ، فقط به تغییرات جزئی برای بهبود ارگونومی محل کار و زندگی نیاز خواهد بود.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0