• ساعت : ۰۷:۴۴
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۷/۲۶ 
  • کد خبر : ۱۸۳۷۲
مدیر شبكه بهداشت و درمان شهرستان تاكستان: افزایش جمعیت سالمندان، یكی از چالش های جدی نظام سلامت برای تامین خدمات است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان در سومین نشست کمیته جوانی جمعیت شهرستان در جمع کارشناس مسوولان این شبکه ضمن بیان اینکه امروزه پدیده افزایش جمعیت سالمندان به یکی از چالش های جدی نظام های سلامت برای تامین خدمات سلامت مورد نیاز این افراد در جهان تبدیل شده است اذعان کرد: موضوعی که وقوع پدیده سالمندي را در ایران از دیگر کشورها متمایز می کند، شدت سرعت رخداد این پدیده است

این نشست، روز 23 مهر 1401 برگزار شد و دکتر حسن رحمانی، اظهار کرد که ناگزیر هستیم از همین امروز برنامه‌ریزی‌های‌مان را آغاز کنیم و برای مواجهه با خیل عظیم سالمندان ،که در واقع آیینه و آینده اغلب ما هستند، تدبیر داشته باشیم. وی ادامه داد: این در حالی است که همین امروز هم سالمندان در جامعه ما با چالش‌های متعددی مواجه هستند.

دکتر رحمانی راه حل مواجهه با بحران سالمندی جمعیت را افزايش باروري دانست و گفت: يكي از مهم‌ترين كارهايي كه دولت مي‌تواند در اين راستا انجام دهد، تسهيل ازدواج است. وی با اذعان به اینکه ميانگين سن ازدواج در دهه‌هاي اخير در كشور سير صعودي داشته است؛ افزود: همه باید برای حل این مهم، دست به کار شوند و نظام سلامت را یاری کنند.

 گفتنی است، در پایان این نشست، مصوب شد که نظارت کارشناس مسؤولان واحدهای ستادی بر اجرای برنامه جوانی جمعیت (حین پایش واحدهای محیطی) بیش از پیش انجام شود؛ اتاق مادر و کودک، مطابق با ماده 22 قانون حمایت جوانی جمعیت راه اندازی شود و توجه به اجرای ماده 35 (حذف محتوای مغایر فرزندآوری) و ماده 28 (فرهنگ سازی و تغییر نگرش ) مد نظر قرار گیرد.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0